Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Amatőr kultúrantropológus vagyok. Megfigyelhetlek közelről?

Sun of the Beach

Programba csatlakozás

2018. július 02. - Korunk egyik legnagyobb gondolkodója

 

Felmérve az emberiség megszállásának természetét a programba csatlakozás biztosan nem úgy zajlik, ahogy azt megszokhattátok. Az átlagember úgy gondolkodik, hogy kell egy vezér, aki felépít valamit, amibe emberek csatlakoznak. Ahol aztán a ki nem mondott cél a bálvány ledöntése mester hátba döfése. Egy szekta is könnyen kikeveredhet belőle, ami megint csak kényelmes terep a megszállónak.

szektak-jellemzoi-inverz.jpg

A programba csatlakozásnak vannak olyan vetületei, amik igyekeznek előre kiszűrni az alkalmatlan embereket. Alkalmatlan ember mindenki, aki a belső hangja helyett a külsőknek hisz. A hit bizalmat is jelent, amire azt mondom: "vigyázz, kinek hiszel és meddig, beleértve engem is!". Ha egyéni utat jársz be, abban bárki más csak időlegesen lehet útitárs. 

Ha valaki azon gondolkozna, miután elért a tudás megismerésének egy szintjére, hogy saját csoportot alapít, figyelembe kell vennie azt, hogy a tanítványai sokszor értenek mást azok mögött a szavak mögött, amikre a felszínen meggyőződéssel bólogatnak. Nézzük, milyen lehetőségei vannak egy tanítványnak arra, hogy érvényesüljön úgy, hogy figyelembe veszi a "csak a győztes ér valamit" gondolkodást. Először (amikor érkezik) a mesterét minden bizonnyal bálványként fogja tisztelni. Ez azonnal látszik a szemében csillogó fényből. Ilyenkor érdemes azonnal lépni úgy, hogy a.) vagy kirúgni a tanítványt (elutasítani a képzését) b.) vagy rákészülni a jövőre. Erre azért van szükség, mert az Egyensúly Törvénye értelmében aki rajongóként érkezik, később biztosan az ellenpontra kerül, azaz le fogja valamiért nézni a mestert.

Az első hiba a hierarchikus szerveződés kialakítása. Egy ilyet a saját szememmel láttam, mégpedig úgy, hogy olyan embereket tett meg a mester vezetőknek a csoportban, akiket Én azonnal kirúgtam volna. Ám ezt látjuk az életben is (talán nem véletlenül), hogy olyan emberek vezetik az országot, akiknek véleményem szerint a börtönben lenne a helyük egy normális társadalomban. Erre a hibára Én a funkcionális hierarchiát találtam ki, ami egyenlő felek közötti olyan viszonyrendszert takar, melyben mindenki tudja, kinek hol a helye, ha feladatba ugrunk. Ha nincs feladat, akkor így egy kellemes közösségi légkör teremtődik, mert nincs alá-fölérendeltség a szabadidőben. Lefordítva akár barátok is lehettek, mert csak a szerepjátékban vannak meg a rangkülönbségek. Ez persze fejlett tagokat feltételez, akiknek a megtalálása sajnos komolyabb feladat, mint elsőre látszik. Ha belép a képbe a csábítás és a kísértés, az sok embernél üti a 'jó társaság' lapot és szarnak a barátságra, ha valaki nagy pénzt ajánl valamiért cserébe. Ezt a hibát tehát védeni a magas szintű személyzeti munkával lehet, ám ahol egy mestert hízelgéssel le lehet venni a lábáról, ott ne is várjunk ilyet.

A hízelgés (seggnyalás) eredményességi foka egyben a mester alkalmatlansági szintjét is jelöli. Ugyanis ha belegondolunk, hogy a tanítvány követi a "csak győztes ér valamit" elvet, ráadásul a mesterben még bálványt is lát, akkor adott a feltételezés, hogy úgy tud a legkönnyebben érvényesülni, ha ledönti a bálványt, vagyis hátba döfi a mestert és a helyére lép. Ha nem ennyire tökös, akkor marad a vezető beosztás a csoportban és akkor a többiek szívják meg. Jómagam vízöntőként nem alapítottam csoportot, mert ilyenkor nagyon nehéz elkerülni a szektásodást.

Szektásodás nem csak úgy alakulhat ki, hogy a mesternek ilyen ambíciói vannak, hanem úgy is, hogy a mesternek esze ágában sincs ilyesmi, ám a tanítványoknak igen! A közösséghez tartozás téves felfogása vezethet el a szektához, valamint az a típusú karriervágy, amit ilyenkor a mások fölötti hatalom kiélésének élménye hajt. Nézzük, hogyan tud egy mester reagálni az ilyen helyzetekre:

1. Diktatórikus rendszert vezet be, amiben esélyt sem ad a tanítványoknak arra, hogy átgázolhassanak rajta
2. Elmerül a tanítványok szándékaiban, azaz a tanítványok befolyást szereznek a mester fölött és bábfigurává teszik
3. Lemond arról, hogy mester legyen és megmarad az egyéni fejlődésben
4. Figyelembe veszi a modern világ adta lehetőségeket és mindent felrak a netre, ami az oktatási részt illeti és áttér a spirituális csatornákra, ami a személyes foglalkozási részt illeti (ám ehhez tényleg mesternek kell lennie)

Ha számtalan alkalmasnak látszó alkalmatlan ember között kellene kiszűrnöd azokat, akik valóban azok nehéz dolgod lesz, mert őket biztosan nem fogod magad előtt látni, ahol egy fejlett lény biztosan nem fog az első sorban törtetni. A munka során nagy hangsúlyt fektettem az intellektuális humorra, amit csak egy bizonyos szint fölött lehet (humornak) érteni. Ott viszont elég jó élményt nyújt. A méltatlankodó birkahad pedig kiesik, a szerencsések megakadva a Váróban. 

kapu-lablec.png

Az egyéni tudatok szempontjainak figyelembe vételével csak úgy lehet a kollektív hálózatot használni, ha azzal nem avatkozol be a privátszférába. Azaz csak kommunikációra, koordinációra és adatátvitelre használjuk. Ha ezt érted, érteni fogod azt is, hogy egyáltalán nem szükséges feltétlen csoportba szerveződni ahhoz, hogy egy-egy feladatban összedolgozz másokkal. Azt csak akkor érdemes, ha valóban érdekelnek a benne szereplő emberek.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sunofthebeach.blog.hu/api/trackback/id/tr1114089569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.